mandag den 17. februar 2014

Tanken om København og hadet til Aalborg

Jeg har lige været i København i en uge, for at besøge nogle af mine bedste veninder. Jeg har i den uge i København haft det bedre og følt mig mere hjemme, end jeg har gjort i Aalborg de sidste 2 år.
Jeg har egentlig i mange år haft et stort had til Aalborg og dens ensformighed og kan mærke, det er på tide at komme videre.
Jeg er lige nu også på et tidspunkt i mit liv, hvor intet holder mig tilbage for at blive i Aalborg,  udover min familie og venner. 

Bandet
Jeg spiller ikke længere i mit hjertebarn Esther, hvilket har været en utrolig stor del af mig de sidste mange år. Jeg er begyndt at blive meget ked af tanken, men af personlige årsager og mine planer om København, er det det bedste for os alle. Jeg føler mig meget ensom uden musikken, men prøver at søge tilbage hvor jeg startede og på den måde blive en dygtig trompetist med selvtillid igen.

Lejligheden
Jeg elsker at flytte. Jeg har lige nu boet i den samme lejlighed i 1,5 år og er meget træt af det. Jeg startede med at flytte her ind, sammen med min ekskæreste. Jeg har siden boet sammen med 3 forskellige i samme lejlighed. Jeg er vant til at bo i centrum på et lille værelse i et bofællesskab, eller en lejlighed med bad i køkkenet, men her bor jeg i en 104 kvm lejlighed, jeg kun deler med en, med egen indgang, egen gård, 3 katte, i et roligt kvarter, et par som overboer og en familie overfor. Jeg er slet ikke klar til at slå mig ned på den måde. Mine katte er alt der holder mig tilbage for at flytte, da de er udekatte, men jeg er kommet til det punkt, hvor jeg skal stoppe med at bruge dem som undskyldning og finde en løsning.

Studiet
Jeg var sikker på, at populærmusik og lydproduktion var mit drømmestudie. Jeg har altid gerne ville lære den del af musikken. Jeg er desværre kommet til et punkt, hvor jeg må indrømme, at jeg ikke har den passion for lydproduktion, som jeg tænkte jeg ville få. Det gør det meget svært at være engageret i skolen. Jeg har aldrig droppet ud af en skole før, hvilket gør det svært for at mit acceptere, at jeg for første gang ikke har valgt rigtigt.
Planen er nu, at tage et års overlov efter 2. semester, flytte til københavn og finde ud af hvad jeg vil. Planen er musikvidenskab, hvis jeg vælger at blive boende i København.

Musikkens hus (min skole)
Venner
Mine tætteste veninder er flyttet til København, Århus og Odense, eller har planer om det efter sommer. Jeg har meget få tætte venner tilbage i Aalborg, men dem jeg har er til gengæld også fantastiske. Det er mest mine drenge, der er tilbage, men det er ikke det samme som pigerne. Jeg kender mange mennesker og ser mange mennesker, så på den måde er jeg aldrig ensom, sommetider ønsker jeg bare at møde nogle nye mennesker og det kan være svært i en by som Aalborg, hvor alle næsten kender alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar